Haberler

KÜRESEL MİGREN VE AĞRI DERNEĞİ“MİGRENİN KRONİK YÜZÜ” HASTALIK FARKINDALIK KAMPANYASINI HAYATA GEÇİRİYOR.

  • Migren, dünyada her 7 kişiden birinde, ülkemizde ise her 5 kadından ve her 10 erkekten birinde görülüyor.1 Kronik (Müzmin) migrenle yaşayan bireyler ise, tüm migren hastalarının %10’undan fazlasını oluşturuyor.3
  • Küresel Migren ve Ağrı Derneği kişilerin yaşam kalitesini ciddi biçimde etkileyen, günlük aktivitelerini kısıtlayan kronik migren hastalığına dikkat çekmek ve hastaların yaşam kalitesini artırmak için AbbVie Türkiye’nin koşulsuz katkılarıyla ‘Migrenin Kronik Yüzü’ adlı yeni bir farkındalık kampanyası başlatıyor. 
  • Kronik migrenin tanınmasını amaçlayan kampanya kapsamında, hastalığın belirtilerini taşıyanların doğru teşhis için bir nörolog ve/veya başağrısı uzmanına başvurması hedefleniyor. 

Ay boyunca, 15 gün veya daha sık olmak üzere başağrısı yaşayan ve bu atakların en az 8’i migren klinik özelliklerini taşıyan kişilere uzmanlarca kronik migren tanısı konulmaktadır.1  Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından, hastalıkların yükü ve sebep olduğu engellilik açısından günümüzde tüm hastalıklar arasında 2’inci sırada yer alan kronik migren, kişinin fiziksel ve zihinsel performansını büyük oranda etkiliyor.2 Ayrıca son dönemlerde yapılan araştırmalara göre, migrene bağlı başağrısı önemli ölçüde iş gücü kaybına da sebep oluyor.1 

Küresel Migren ve Ağrı Derneği kronik migren konusunda yeni bir farkındalık kampanyasına imza atıyor. AbbVie Türkiye’nin koşulsuz katkılarıyla hayata geçirdiği ‘Migrenin Kronik Yüzü’ adlı kampanya ile kamuoyunda kronik migren hakkında farkındalığın artırılması, doğru teşhisi kolaylaştırarak hastaların yaşam kalitesinin yükseltilmesi hedefleniyor. Kampanya kapsamında sosyal medya kullanıcılarının paylaşabilecekleri Instagram filtreleri hazırlandı ve uzman hekimler tarafından çalışanların bilinçlendirilmesine yönelik Migren Dostu İşyeri hastalık farkındalık toplantı serileri organize edildi. 

“Migrenin Kronik Yüzü”nü sosyal medyada deneyimleyin

“Migrenin Kronik Yüzü” kampanyası ile sosyal medya kullanıcılarının paylaşım yapabilecekleri kronik migren temalı özel filtreler hazırlandı. Migrenin iş gücü kaybına neden olması, migrende ışığa duyarlılık ve auralı migren konularının vurgulandığı filtrelerle, kamuoyunda kronik migren hakkında farkındalığın artırılması hedefleniyor. 

Kronik Migren ile yaşayan kişiler veya bu konuda farkındalık yaratmak isteyen sosyal medya kullanıcıları ‘Migrenin Kronik Yüzü’ kampanyasının Instagram filtrelerine aşağıdaki linklerden ulaşabilecekler:

https://www.instagram.com/ar/7587462311343384

https://www.instagram.com/ar/983462503395909

https://www.instagram.com/ar/371895322536195

Çalışanların farkındalığı “Migren Dostu İş Yeri” toplantı serisiyle artırılacak

Kampanya kapsamında Küresel Migren ve Ağrı Derneği, çalışanlara yönelik yüz yüze hastalık farkındalık toplantı serisi düzenliyor. “Migren Dostu İş Yeri” adlı toplantılarda, dernek üyesi uzman hekimler, kronik migren ile ilgili sunumlar yaparak çalışanların bilgi düzeylerini artırmayı amaçlıyor. Bu yıl Türkiye’de faaliyet gösteren dört şirkette gerçekleştirilecek bu toplantıların orta vadede farklı kurumlarda da hayata geçirilmesi planlanıyor. 

Küresel Migren ve Ağrı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Aynur Özge Araştırmalara göre tüm dünyada çoğu migren hastası yeterli ve uygun sağlık çözümüne ulaşamıyor.1 Başağrısının karakterine ve süresine göre en doğru tanıyı başağrısı alanındaki uzman hekim ve nörologlar koyabilir. Küresel Migren ve Ağrı Derneği olarak bu konuyu sosyal medya kullanıcıları ve çalışanları hedefleyerek çarpıcı bir kampanya ile gözler önüne sunmak istedik. AbbVie Türkiye’nin koşulsuz katkılarıyla hayata geçirdiğimiz “Migrenin Kronik Yüzü” kampanyamız aracılığıyla birçok kronik migren hastasını aydınlatarak doğru tanıya hızla ulaşmalarını sağlayacağımıza ve nihayetinde bu kişilerin hayatlarını kolaylaştıracağımıza inanıyorum” diye konuştu. 

AbbVie Türkiye Medikal Direktörü Dr. Sarper Erkeskin ise “AbbVie olarak dünyada olduğu gibi Türkiye’de de insan sağlığına katkıda bulunabilmek, farkındalık projeleri ile hasta ve hasta yakınlarını bilinçlendirerek hastalık yönetimi yolculuklarının tamamına dokunabilmek için kurulduğumuz günden beri var gücümüzle çalışıyoruz. Günümüzde yaklaşık 250 milyon insan nörolojik hastalıklarla yaşıyor.4 Nörolojik hastalıklar dünya genelinde ilk 10 ölüm nedeni arasında.5 Gerek özel, gerek iş yaşamlarında hastalara büyük zorluklar yaşatan kronik migren de önemli odak alanlarımızdan biri. Migrenle mücadele eden çalışma arkadaşlarımıza iş ortamında yardımcı olmak ve onlara rahat çalışma koşulları sunmak amacıyla şirketimizde gerçekleştirdiğimiz uygulamalarla 2022 yılında Türkiye’nin ilk migren dostu iş yerlerinden biri olmanın mutluluğunu yaşadık. Küresel Migren ve Ağrı Derneği’nin farkındalık kampanyasına koşulsuz katkı sağlayarak hastaların yaşamlarına dokunmaya devam edeceğiz.” dedi.

Yorumlar