Kronik bir hastalık olan ve en önemli bulgu olarak cilt kuruluğuyla baş gösteren atopik dermatit (atopik egzama) hastaların ve ailelerinin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir.1 Tedaviyle kontrol altına alınabilen bir hastalık olan atopik dermatite dikkat çekmek üzere, geçtiğimiz yıl 14 Eylül Atopik Dermatit Farkındalık Günü’nde2 Pfizer Türkiye İnflamasyon ve İmmünoloji “Kırmızı Kazak” farkındalık kampanyasını hayata geçirmişti.
Pfizer Türkiye, atopikdermatitileyasam.com web sitesine ek olarak, bu yıl kampanyayı büyüterek Atopik Dermatit ile Yaşam Instagram ve YouTube sosyal medya hesaplarını açtı.
Atopik dermatitin kontrol altına alınabildiğini vurgulayan Pfizer Türkiye İnflamasyon ve İmmünoloji, “Sizi kaşındıran bir kazağı çıkarır gibi egzamayı hayatınızdan çıkarın, özgürce yaşayın” 3 mesajıyla hastalık farkındalık kampanyası başlatmıştı. Kampanyada ismi geçen “Kırmızı Kazak” atopik dermatit hastalarının kaşıntı, cilt kuruluğu ve kızarıklık semptomlarını temsil ediyor. Kampanya ile atopik dermatit hastalığıyla ilgili toplum bilincinin sağlanması ve aynı zamanda bu hastalıkla mücadele eden hasta ve hasta yakınlarının dijital mecralardan hastalık yönetimi ve takibiyle ilgili merak ettikleri tüm soruların cevaplarına ulaşmaları amaçlanmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz yıl Pfizer Türkiye sosyal medya hesaplarından #KırmızıKazak ve #EgzamayıÜzerindeTaşıma etiketleriyle duyurulan kampanya; “Egzamayı Üzerinde Taşıma, Hayatı Özgürce Yaşa”3 sloganıyla “kırmızı kazak” konseptli farkındalık filmleri ve atopik dermatitle ilgili bilgilendirici içeriklerden oluşan sosyal medya gönderilerinden oluşuyordu. Bu yıl ise Atopik Dermatitle Yaşam sosyal medya hesapları açıldı. Ayrıca atopik dermatit hastalığı hakkında detaylı bilgi için atopikdermatitileyasam.com sayfası ziyaret edilebiliyor.
Instagram hesabı: www.instagram.com/atopikdermatitileyasam/
YouTube hesabı: www.youtube.com/@atopikdermatitileyasam
Atopik dermatitli hastalar birçok sorunla başa çıkmaya çalışıyor
Atopik dermatit hastalarının yaşadığı sorunların çarpıcı sonuçları:
- Hastaların çoğu uyku bozukluğu yaşıyor.4
- Yüzde 54’ü teninden utanıyor.5
- Yüzde 86’sı hastalık sebebiyle yaşadığı alevlenme döneminde günlük faaliyetlerinden en az 1’ini bırakmak zorunda kalıyor.5
- 10 atopik dermatit hastasının 6’sı hastalık nedeniyle istediği kıyafeti giyemiyor ve hastalığının geçmeyeceğini düşünüyor.5
- Yüzde 30’unda hastalık ile ilgili anksiyete ve depresyon gelişiyor.6
- Yüzde 52’sinin iş ve okul hayatı olumsuz etkileniyor.7
- Her 3 atopik dermatit hastasından 1’inin hastalık nedeniyle cinsel yaşamı olumsuz etkileniyor.8
Pfizer Türkiye Medikal Direktörü Kemal Kendir proje ile ilgili şunları söyledi: “Pfizer olarak çığır açan yeniliklerimizde tedavilerimizle sınırlı kalmıyoruz. Hasta deneyimi ve yolculuğu adına yaratıcı, ölçeklendirilebilir ve sürdürülebilir çözümlere odaklanıyoruz. Hasta ve hasta yakınlarına farkındalık yaratacak, onları bilgilendirecek ve yaşamlarını anlamlı ölçüde iyi yönde dönüştürecek projeler hayata geçiriyoruz. Atopik dermatit hastalarına ve yakınlarına da her geçen yıl büyüttüğümüz farkındalık kampanyamızla ‘Egzamayı Üzerinde Taşıma, Hayatı Özgürce Yaşa’3 mesajını vermeye devam ediyoruz.”